{{child.name}}
{{item.name}}
|
EN
|
DE
|
EN
|
DE
Loading…
© 2019 - DJN Kft Minden jog fenntartva
A HÍRÉRTÉK SZEREPE A TEMATIZÁLÁSBAN
A TÉMAKÖR CÉLJA:
A tanulók ismerjék meg a tartalomszolgáltatók módszereit a médiatartalmak tematizálásában. Legyenek tisztában a hír, a hírérték fogalmával,
ismerjék fel azokat az eljárásokat, amelyek hozzájárulnak a befogadók figyelmének felkeltéséhez, fenntartásához. Értsék és egy adott eset kapcsán tudják is bemutatni,
hogy pl. a médiabotrány, a szenzáció, a normasértés megjelenítése miért és hogyan fokozza a tartalomfogyasztók érdeklődését. (ÉVFOLYAM: 9-10.)
A témakör gombjára kattintva megtalálható a témakörhöz készült összes segédanyag, a foglalkozásgombok alatt a
ikon pedig közvetlenül a foglalkozás leíráshoz, és annak mellékleteihez visz el.
Az egyes tevékenységeknél pedig a foglalkozásleírásban ajánlott digitális pedagógiai megoldások, valamint azokhoz tutoriál videók
és mintatartalmak
találhatóak.
IB2
MindMup
QR Code Generator
lino
Google Drive
Facebook
Google Diák
Google
Dokumentumok
LearningApps
Internetes kutatás
Canva
Választható mobil eszköz
M
A HÍR,
A HÍRÉRTÉK
ÉS A NAPIREND-KIJELÖLÉS
M
M
M
Egy aktuális hír
1
egész csoportos gyűjtés, páros feladatmegoldás (10 perc)
A hír funkciója
2
egész csoportos megbeszélés, kiscsoportos, majd egész csoportos feladatmegoldás (25 perc)
A hírérték
3
kiscsoportos feladatmegoldás, majd egész csoportos megbeszélés (10 perc)
A HÍRÉRTÉK
FOGALMA
M
Hírkereső játék
1
páros feladatmegoldás, kiscsoportos ellenőrzés, egész csoportos megbeszélés (15 perc)
Alkalmi szerkesztőség alakul
2
páros feladatmegoldás, egész csoportos választás, egyéni feladatmegoldás (10 perc)
Hírérték a gyakorlatban
3
kiscsoportos feladatmegoldás, bemutatás és értékelés csoportforgóban (15 perc)
Összegzés
4
kiscsoportos feladatmegoldás, frontális tanári összefoglaló (5 perc)
A HÍRÉRTÉK
FOGALMÁNAK
HASZNÁLATA
Visszatekintő
1
egész csoportos megbeszélés (5 perc)
Növeljük a hírértéket
2
kiscsoportos feladatmegoldás, bemutatás és értékelés csoportforgóban (35 perc)
Összegzés és tudásellenőrzés
3
kiscsoportos feladatmegoldás, frontális tanári összefoglaló (5 perc)