Loading…
© 2019 - DJN Kft Minden jog fenntartva 4 A TARTALOM ÉS AZ INFORMÁCIÓ HITELESSÉGE A TÉMAKÖR CÉLJA: A tanulók azon képességeinek fejlesztése, amelyek szükségesek ahhoz, hogy tisztában legyenek az információ- és tartalomszolgáltató források megbízhatóságának (igazmondás és torzítás) a problémájával, ismerjék a médiatartalmak és tartalomszolgáltatók hitelessége alapszintű kontrolljának eszközeit, ismerjék a tényellenőrzés (fact checking) alapvető módszereit, valamint ismerjék fel a bizonyítékokon alapuló érvelést. (ÉVFOLYAM: 9-10.) A témakör gombjára kattintva megtalálható a témakörhöz készült összes segédanyag, a foglalkozásgombok alatt a ikon pedig közvetlenül a foglalkozás leíráshoz, és annak mellékleteihez visz el. Az egyes tevékenységeknél pedig a foglalkozásleírásban ajánlott digitális pedagógiai megoldások, valamint azokhoz tutoriál videók és mintatartalmak találhatóak. IB1 Google Űrlapok QR Code Generator lino Google Drive Facebook Google Diák Pear Deck WordArt Internetes kutatás Canva Drive Uploader Gmail M A HAMIS ONLINE INFORMÁCIÓ MEGÍTÉLÉSE, TÉNYELLENŐRZÉS M M M M M Saját médiaélmények felidézése érzések alapján 1 páros feladatmegoldás, bemutatás, majd egész csoportos megbeszélés (10 perc) Hogyan ítéljük meg az online információt? - egy fotó vizsgálata 2 egész csoportos megbeszélés, kiscsoportos, majd egész csoportos feladatmegoldás (10 perc) Kifejezések definiálása 3 egyéni feladatmegoldás (2 perc) A szöveg és a kép ellenőrzése a FILTER-teszttel 4 kiscsoportos feladatmegoldás, bemutatás, értékelés és egész csoportos megbeszélés (18 perc) Alternatív történetek 5 kiscsoportos feladatmegoldás (5 perc) A HAMIS ONLINE INFORMÁCIÓ TERJEDÉSE, MŰKÖDÉSE M M M M Információ szűrése a közösségi médiában – ’kapuőr’ hagyományos és a közösségi médiában 1 páros munka, majd egész csoportos megbeszélés és tanári előadás (5 perc) Információ szűrése a közösségi médiában – előnyök és hátrányok 2 páros feladatmegoldás, majd egész csoportos megbeszélés (5 perc) Tényellenőrzés a közösségi médiában I.: hoax, vírusvideó 3 videónézés, kiscsoportos feladatmegoldás, bemutatás és egész csoportos megbeszélés (15 perc) A Jimmy Kimmel show-beli leleplezés bemutatása 4.a videónézés, majd egész csoportos megbeszélés (10 perc) Tényellenőrzés a közösségi médiában II: lánclevél 4.b egész csoportos megbeszélés, majd kiscsoportos gyűjtés, egész csoportos értékelés (10 perc) Azonnali üzenetküldők 5 egész csoportos videónézés, majd egész csoportos megbeszélés (5 perc) A hamis online információ terjedése, működése 6 egyéni feladatmegoldás (5 perc) ÁLTUDOMÁNYOS SZÖVEGEK TÉNYELLENŐRZÉSE M M M Médiaüzenet dekódolása nyitott kérdésekkel 1 egész csoportos megbeszélés (5 perc) Teszt ismert fogalmakkal 2 kiscsoportos feladatmegoldás (5 perc) “Többet szeretnék tudni!” 3 páros feladatmegoldás (5 perc) Tényellenőrzés 4 kiscsoportos feladatmegoldás, bemutatás és egész csoportos megbeszélés (15 perc) Az áltudományos szövegek jellemzőinek azonosítása 5 kiscsoportos feladatmegoldás, majd egész csoportos megbeszélés (10 perc) Amit elviszel 6 egész csoportos összegzés (3 perc) Objektív szöveget alkotni 7 egyéni feladatmegoldás (2 perc)