Loading…
© 2019 - DJN Kft Minden jog fenntartva A DEZIONFORMÁCIÓ ÉS A FAKE NEWS A TÉMAKÖR CÉLJA: A tanulók tudják, mit jelent a dezinformáció és a fake news, tudják megkülönböztetni egymástól a pletykát, a dezinformációt, az álhírt, a hírparódiát. Legyenek tisztában a dezinformáció társadalmi veszélyességével, melyet adott példán értelmezni is képesek, és ismerjék fel a tartalomközlés etikai vonzatait, a közösségi megosztás felelősségét. (ÉVFOLYAM: 11-12.) A témakör gombjára kattintva megtalálható a témakörhöz készült összes segédanyag, a foglalkozásgombok alatt a ikon pedig közvetlenül a foglalkozás leíráshoz, és annak mellékleteihez visz el. Az egyes tevékenységeknél pedig a foglalkozásleírásban ajánlott digitális pedagógiai megoldások, valamint azokhoz tutoriál videók és mintatartalmak találhatóak. IB QR Code Generator Internetes kutatás lino Google Drive Google Dokumentumok MindMup Google Táblázatok Google Űrlapok Választható online megoldás Fénykép készítés Álhírvadász teszt Gmail Google Diák Hoaxkvíz Hangrögzítés M AZ ONLINE MÉDIAKÖRNYEZET ÉS A HÍREK VALÓSÁGTARTALMA M Obama Kicks Door Open 1 videónézés, majd egyéni feladatmegoldás és egész csoportos megbeszélés (8 perc) Igaz vagy hamis? 2 kiscsoportos feladatmegoldás, majd egész csoportos megbeszélés (17 perc) Az álhírekről 3 egész csoportos megbeszélés és reflexió, majd frontális tanári összefoglaló (15 perc) Mondd el a véleményed! 4 otthoni feladatmegoldás: egyéni reflexió és egész csoportos megbeszélés (5 perc) ESETTANULMÁNY ÉS FOGALOMTISZTÁZÁS M M Mondd el a véleményed (folyt.) 1 egész csoportos megbeszélés (10 perc) Megtévesztés a mediális kultúrában 2 kiscsoportos feladatmegoldás, majd egész csoportos megbeszélés (15 perc) Egy eset a közelmúltból 3 kiscsoportos kutatás és feladatmegoldás, majd egész csoportos megbeszélés (15 perc) Hírparódia gyártása az iskolai, kortárs környezetről 4 otthoni alkotó feladat (5 perc) MI A KÜLÖNBSÉG A DEZINFORMÁCIÓ ÉS A FAKE NEWS KÖZÖTT? M M Hírparódia gyártása az iskolai kortárs környezetről (folyt.) 1 páros feladatmegoldás, majd egész csoportos megbeszélés (8 perc) Mi a különbség? 2 páros feladatmegoldás, egész csoportos megbeszélés és reflexió (7 perc) Válasszuk ki! 3 páros feladatmegoldás, majd egész csoportos megbeszélés (5 perc) Gyárlátogatás az álhírgyárban 4 videónézés, kiscsoportos feladatmegoldás, majd bemutatás és értékelés csoportforgóban (15 perc) Így szűrjük 5 páros feladatmegoldás (5 perc) Hoax kvíz 6 egyéni feladatmegoldás (5 perc) PROJEKTÓRA Mit szól hozzá? - Obama Kicks Door Open 1 kiscsoportos interjúzás, majd egész csoportos megbeszélés és reflexió (30 perc) Egy kutatás tanulságai 2 egész csoportos megbeszélés, összegzés (15 perc) Egy kutatás tanulságai (folyt.) 3 kiscsoportos feladatmegoldás 4